Neden Bir Hesap Yöneticisi ile Çalışmalıyım.

Bu bloğun ilk yazısı olarak en doğru konu bu herhalde,


biz müşterilerine Google Adwords hesap yönetimi hizmeti sunan bireysel sertifikalı elemanlar çalıştıran yeni adıyla “Google Partner” firmasıyız.  Müşterilerimiz adına Google Adwords hesaplarını yönetir ve bu hesaplar altında müşterinin hedefleri doğrultusunda en uygun Google Adwords reklam kampanya biçimini veya biçimlerini uygulayıp yöneterek,  kampanyalarına yaptıkları yatırımlarından en verimli geri dönüşleri elde etmeleri için çalışırız. Biz ve bizim gibi diğer Google Partner firmaları bu hizmeti müşterilerine aylık sabit bir ücret karşılığı veya harcanan reklam bütçesi üzerinden belli bir yüzde ile hesaplanan komisyon karşılığı sağlarlar.


Peki bir aracı ile çalışmak gereklimidir ?


Hesap açmak ve kampanya oluşturmak ile bilgiler Google tarafından tamamen Türkçe olarak anlatılıyor takılınan bir konu olursa google a sorarım forumlara girerim bulur hesabımı kendim yönetirim, aracıya para ödemem diyebilirsiniz.  Teoride bu doğru olsa bile pratikte durum bambaşkadır.


Bize göre bir aracı ile çalışmanız için geçerli birkaç sebep şunlardır. 


Sertifikalı bireysel Google Hesap Yöneticileri, Google tarafından sistemin bütününü içeren çok çeşitli kursları alarak bu konuda google tarafından uygulanan sınavların en az ikisinde başarılı olarak bu sertifikaya sahip olmuş, google tarafından uzmanlığı kabul edilen kampanya yönetiminde tecrübeli kişilerdir. Tecrübeleri ve eğitimleri sayesinde bu sistemi kullanmaya yeni başlayan birine nazaran daha hızlı ve etkili kampanyalar oluşturarak geri dönüşümü hızlandırabilirler.


Başarılı bir Google Adwords kampanyası doğru hedefleme ve doğru kampanya dizaynı ile başlar. Hesap yöneticiniz sizi dinleyerek hedeflerinizi öğrenir ve ona uygun kampanya çeşitlerinden bir veya bir kaç tanesini bir çok parametreyi detaylı olarak ayarlıyarak yapılandırır. Yeni başlayan bir kullanıcının sadece talimatları takip ederek bu şekilde bir kampanya dizayn etmesi mümkün değildir.  Zira Google Adwords reklamları bu programın ilk başladığı zamanlarda olduğu gibi  anahtar kelime ve tıklama başı maliyet belirleyerek kampanya başlatmaktan ibaret değildir Geçen zaman içinde ihtiyaçlara uygun olarak Google Adwords programını sürekli yenileyerek bir çok yeni kampanya çeşidi geliştirmiştir.


Dizayn edilen kampanya nın başarısını sürekli kılmak için, kampanya verilerini takip ederek Google tarafından önerilen detaylı  analiz ve buna bağlı optimizasyon çalışması yapılması gereklidir. Zira Google Adwords sistemi reklamveren rekabeti ve arama trendleri üzerine kurulu karmaşık ve dinamik bir yapıdır. Reklamverenin bu ileri seviye analiz ve optimizasyon tekniklerini öğrenmesi de başlangıçta mümkün olmayan ve öğrenilmesi uzun bir süreçtir. Sadece okumak değil, uygulayıp tecrübe edilmesi gereklidir. Hesap yöneticiniz başka müşterilerinde edindiği tecrübeleri ile size bu konuda hizmet verirken daha etkin olabilir.  Tabii bu durumda  tecrübe düzeyi hesap yöneticisi seçiminizde otomatikman önemli bir kriter haline geliyor.


Bunlar belirli bir ücret ödeyerek Google Adwords hesap yönetimin sertifikalı bir hesap yöneticisinden veya Google Partner firmasından outsource edilmesi için başlıca önemli sebeplerdir bunlara başkalarıda eklenebilir. Ancak anafikir bizce etkin kullanımının öğrenilmesi çok  uzun sürecek bir yapıya vakit harcamaktansa reklamverenin vaktini asıl faaliyet konusuna harcayarak profesyonel bir biçimde yönetilen kampanyasından gelecek geri dönüşümleri karşılaması daha doğru olur.


 



Neden Bir Hesap Yöneticisi ile Çalışmalıyım.