Google Alışveriş Reklamları

Yeni bir ürün odaklı reklam biçimi Google Adwords Alışveriş Reklamları bir süre bazı firmalar ile test eden google bu kampanya biçimini kullanıma açtı. Artık çeşitli ürün bilgilerini resim, başlık, fiyat, ve mağaza bilgileri ile ilgili aramanın sağ tarafında  yayınlatabilirsiniz. Elbette belli bir ürün aramasında o ürünün resmi ve fiyatı ile Google Alışveriş başlığı altında ürününüzün görünmesi oldukça avantajlı bir durum yaratıyor. 


Bu kampanya biçimini kullanmaya başlıyabilmek için iki farklı google hesabına sahip olmak ve bu hesapları birbirine bağlamak gerekiyor. Bunlardan ilki Google Adwords hesabı ve ikincisi Google Merchant Center hesabı. 

Merchant center hesabınıza ürünlerinizi tanıtarak, Adwords hesabınızdan alışveriş reklamları kampanyası oluşturarak bu ürünleri bu kampanyaya tanıtabiliyorsunuz. Bu kampanya biçiminde anahtar kelimeler kullanılmıyor onun yerine ürün beslemenizin özelliklerini kullanılır. Bu nedenle ürün beslemesi her zaman güncel tutulmalıdır. Bunun dışında bu reklam biçimi de tıklama başı maliyet esası ile çalışmaktadır. 

Tabii son kullanıcı açısından etkin bir adwords hesabı yönetmek yeterince zorken, birde merchant hesabı oluşturup yönetmek gerekiyor. Gerçi sertifikalı veya sertifikasız birçok aracı henüz bu kampanya biçiminden haberdar bile değilken son kullanıcının zorlanması gayet normal bir durum. 

Bu aşamada bu kampanya biçimini etkin biçimde oluşturup yönetebilecek bir reklam profesyoneli bulmak için ilave bir çaba sarfetmenizi öneririm.